Dana 16.6.2012. u 18h u Dječijem vrtiću Donji Vakuf u okviru 1. Ljetne škole znanja i kreativnosti: Moj grad me treba! održana je Javna tribina na temu: „Mladi u Donjem Vakufu: Prilike, perspektive, budućnost“.
Uvodničari/ke na tribini bili su Azra Džananović, profesorica filozofije, sociologije i demokratije u Mješovitoj srednjoj školi, Donji Vakuf i Eldar Spahić, učenik trećeg razreda Gimnazije u Donjem Vakufu. Tribinu je moderirala također učenica trećeg razreda Gimnazije u Donjem Vakuf, Lamija Opardija. Prisutni su bili učenici/ce 8. razreda osnovnih škola iz Donjeg Vakufa, učenici Mješovite srednje škole Donji Vakuf i drugi mladi sa područja Općine.
Osnovni zaključci su:
-
Donji Vakuf je sredina koju se zaobilazi i mladi ne dobijaju prilike za razvoj, učenje i djelovanje
-
Mladi u Donjem Vakufu nisu informirani o prilikama za stipendije, putovanja i projekte iako takvih prilika općenito ima
-
U općini Donji Vakuf ne postoji referent za mlade, a ni osoba kojoj su rješavanja i analiza problema i pitanja mladih u opisu radnog mjesta niti osoba koja bi mladima prenosila određene korisne informacije
-
Na općini Donji Vakuf ne postoji funkcionalna nevladina organizacija za mlade koja bi zagovarala interese mladih, mobilizirala ih i informirala
-
Komisija općinskog vijeća za ravnopravnost spolova i mlade do sada nije imala značajnih djelovanja ili prijedloga u vezi sa pitanjima mladih
-
Nepostojanje Pedagoškog zavoda na nivou SBK dodatno otežava stvari za mlade ljude u osnovnoškolskom i srednjoškolskom obrazovanju, jer nastavnici i profesori nisu izloženi zvaničnoj inspekciji ili kontroli stoga često ne posvećuju kvalitetno ili dodatno vrijeme mladima
-
Vijeća roditelja i vijeća učenika pri školama uglavnom ne funkcioniraju najbolje i često su tu samo „pro forme“
Osnovne preporuke su:
-
Aktivno raditi na unapređenju dijaloga između mladih, općinskih vlasti i obrazovnih ustanova
-
Pokrenuti inicijativu za izradu i usvajanje strategije za mlade na općinskom nivou
-
Pokrenuti inicijativu za zapošljavanje općinskog referenta za mlade ili u početnoj fazi uključivanje omladinske politike u opis posla nekog od već postojećih općinskih referenata
-
Pokrenuti inicijativu za analizu i praćenje rada komisije općinskog vijeća za ravnopravnost spolova i mlade
-
Osnaživanje i informiranje vijeća učenika o mogućnostima njihovog rada i pravima
-
Zagovarati ocjenjivanje nastavnika, profesora i direktora škola od učenika i/ili roditelja
-
Registrirati nevladinu organizaciju koja će se u značajnom segmentu baviti i omladinskom politikom i problemima.
Comments