Zaključci sa javne tribine „Mladi u Donjem Vakufu: Prilike, perspektive, budućnost“

 

Dana 16.6.2012. u 18h u Dječijem vrtiću Donji Vakuf u okviru 1. Ljetne škole znanja i kreativnosti: Moj grad me treba! održana je Javna tribina na temu: „Mladi u Donjem Vakufu: Prilike, perspektive, budućnost“.

Uvodničari/ke na tribini bili su Azra Džananović, profesorica filozofije, sociologije i demokratije u Mješovitoj srednjoj školi, Donji Vakuf i Eldar Spahić, učenik trećeg razreda Gimnazije u Donjem Vakufu. Tribinu je moderirala također učenica trećeg razreda Gimnazije u Donjem Vakuf, Lamija Opardija. Prisutni su bili učenici/ce 8. razreda osnovnih škola iz Donjeg Vakufa, učenici Mješovite srednje škole Donji Vakuf i drugi mladi sa područja Općine.    

 

Osnovni zaključci su:

  • Donji Vakuf je sredina koju se zaobilazi i mladi ne dobijaju prilike za razvoj, učenje i djelovanje
  • Mladi u Donjem Vakufu nisu informirani o prilikama za stipendije, putovanja i projekte iako takvih prilika općenito ima
  • U općini Donji Vakuf ne postoji referent za mlade, a ni osoba kojoj su rješavanja i analiza problema i pitanja mladih u opisu radnog mjesta niti osoba koja bi mladima prenosila određene korisne informacije
  • Na općini Donji Vakuf ne postoji funkcionalna nevladina organizacija za mlade koja bi zagovarala interese mladih, mobilizirala ih i informirala
  • Komisija općinskog vijeća za ravnopravnost spolova i mlade do sada nije imala značajnih djelovanja ili prijedloga u vezi sa pitanjima mladih
  • Nepostojanje Pedagoškog zavoda na nivou SBK dodatno otežava stvari za mlade ljude u osnovnoškolskom i srednjoškolskom obrazovanju, jer nastavnici i profesori nisu izloženi zvaničnoj inspekciji ili kontroli stoga često ne posvećuju kvalitetno ili dodatno vrijeme mladima
  • Vijeća roditelja i vijeća učenika pri školama uglavnom ne funkcioniraju najbolje i često su tu samo „pro forme“

 

Osnovne preporuke su:

  • Aktivno raditi na unapređenju dijaloga između mladih, općinskih vlasti i obrazovnih ustanova
  • Pokrenuti inicijativu za izradu i usvajanje strategije za mlade na općinskom nivou
  • Pokrenuti inicijativu za zapošljavanje općinskog referenta za mlade ili u početnoj fazi uključivanje omladinske politike u opis posla nekog od već postojećih općinskih referenata
  • Pokrenuti inicijativu za analizu i praćenje rada komisije općinskog vijeća za ravnopravnost spolova i mlade
  • Osnaživanje i informiranje vijeća učenika o mogućnostima njihovog rada i pravima
  • Zagovarati ocjenjivanje nastavnika, profesora i direktora škola od učenika i/ili roditelja
  • Registrirati nevladinu organizaciju koja će se u značajnom segmentu baviti i omladinskom politikom i problemima.
Comments

© 2015 lingvisti.ba All rights reserved.