Michael Swan na IBU

utorak, 17. april 2012.

Svjetski poznati autor iz oblasti primijenjene lingvistike, metodike podučavanja engleskog jezika i autor mnoštva priručnika gramatike engleskog jezika, Michael Swan, održao je dvije radionice u četvrtak, 12. 4. 2012. godine u prostorijama Međunarodnog univerziteta Burch.

Burch već jedno izvjesno vrijeme sarađuje sa Prosvjetno-pedagoškim zavodom  i na taj način omogućuje da zainteresirani/e nastavnici/ce mogu prisustvovati zanimljivim radionicama koje trebaju podsjetiti sve nas da je nama engleski ipak strani jezik i da ga svakog dana trebamo usavršavati u isto vrijeme postavljajući sebi jasne ciljeve po pitanju podučavanja učenika/ca.

Teme radionica su bile: What is happening in English, and how much does it matter? i Some things that matter in grammar teaching and some that don’t. U sklopu radionica, Swan je naglasio kako je jezik živa tvar i kako se neprestano mijenja. Iako se nama često te promjene ne sviđaju, kao što se nisu sviđale ni Orwellu, Swiftu ili drugim autorima koji su u svoje vrijeme pisali o 'propadanju' engleskog jezika, činjenica je da će jezik uvijek naći mehanizme da opstane. Ono što mi, kao nastavnici/e, moramo raditi jeste da budemo svjesni promjena koje se dešavaju u jeziku i da o tim promjenama pričamo i sa svojim učenicima. Naši učenici/e su svakodnevno izloženi stranim jezicima i često i oni sami mogu nama pomoći da postanemo svjesni različitih promjena u jeziku. Kako bi učenici postigli što veći uspjeh i kako bi im i na času bilo zanimljivije, Swan savjetuje nastavnicima/ama da budu smireni u trenucima kada bi najradije fizički odreagovali na neznanje, provokacije ili nedisciplinu; realistični po pitanju svojih zahtjeva od učenika i sposobnosti učenika da ispune te zahtjeve; jasni u pripremanju svog materijala i da više sarađuju sa učenicima na časovima i mimo njih.

Tokom druge radionice, učesnici/e su vidjeli mnoge primjere iz prakse u kojima se mnogo instistira na usvajanju gramatike i vokabulara i neprestanom ispravljanju grešaka, pri čemu se učenici osjećaju neugodno i često izbjegavaju govoriti na časovima engleskog jezika. Swan savjetuje da nastavnici/e stvore ugodnu atmosferu na času kako bi učenici što više razvijali sposobnosti govora, da se ne pretjeruje sa gramatičkim vježbama i da se koristi odgovarajući metodološki pristup.

Michael Swan je prije svega bio izuzetno zanimljiv predavač, ukazao je na trenutnu situaciju u jeziku i u podučavanju engleskog kao stranog jezika. Svojim jedinstvenim humorističnim stavom uspio je ne samo izmamiti osmijehe već i nasmijati prisutne u sali u nekoliko navrata, i u isto vrijeme dati korisne savjete nastavnicima/ama koji svakodnevno ulaze u učionicu.

Comments

© 2015 lingvisti.ba All rights reserved.